Horvátországi nyaralások

Wekerletelep a Facebookon

Málna és Mogyoró

gyerekekről - babákról, kicsikről, nagyokról; szülinapi partik, játékok, versek, rajzok, dekorációk, kézműveskedések, receptek

Friss topikok

Linkblog

Minipizza

2010.02.24. 21:45 Málna és Mogyoró

Ez a recept kedvenc másodunokatestvéremé, Csilláé, akivel együtt főzőcskéztünk pár hete. Bár a többes szám itt kissé nagyképűen hangzik, mivel én a kényelmesebb feladatot, a fényképezést vállaltam, miközben ő végezte a bevásárlást, előkészítést, sütés-főzést, és a rumli utáni eltakarítást is. No és a szöveg is az ő érdeme...

A muffinsütő forma sokoldalú eszköz a konyhában. Azon túl, hogy kismillió variációban, játszi könnyedséggel  készülhet benne finom édesség, megsüthetjük benne a kedvenc fasírtunkat is, olaj nélkül, vagy rétestésztával is bélelhetjük, és sokféle töltelékkel tölthetjük.  A pizzák sütése is egyszerű, mindenkinek a kedve szerinti feltéttel készülhet. Vendégvárásra kiválóan alkalmas, mutatósabb és finomabb is, mint a szendvicsek. Elkészíteni sem sokkal nehezebb.

Hozzávalók a tésztához (36 db lett belőle):

1 kg rétesliszt,

 1 élesztő,

1 ek. só,

5 dl langyos víz,

2 ek. olívaolaj.

A feltéthez:

fél l sűrített paradicsom,

só,

fokhagyma,

10 dkg vékonyra vágott gomba,

20 dkg sonka,

10 dkg mozzarella,

10 dkg kolbász (finom, ha jó csípős, de a gyerekek miatt érdemes mégis egy részét nem csípőssel készíteni),

10 dkg füstölt sajt,

1 piros kaliforniai paprika.

Egy nagy tálba tettem az alapanyagokat, és a mixer dagasztókarjával alaposan kidolgoztam. Szépen összeállt, könnyen kezelhető, gyúrható tészta lett belőle. Megkentem olívaolajjal, letakartam, és hagytam a duplájára kelni. Míg kelt, készítettem a pizzákhoz paradicsomszószt: fél liter sűrített paradicsomot sóval, bazsalikommal és egy apró gerezd, összetört fokhagymával ízesítettem.  A tésztát, miután megkelt, háromba vágtam, átgyúrtam, majd 12-12 részre osztottam őket, és minden darabból apró cipócskát formáztam.

Nyújtófával kör alakúra nyújtottam, és beleraktam őket a formába. Kétféle feltéttel -  a kedvenceim – készítettem a pizzácskákat. Mindkettőbe került a paradicsomöntetből, de az egyikbe sonkát, gombát és reszelt mozzarellát tettem:

a másikba kolbászt, reszelt füstölt sajtot, a tetején pedig szépen elrendeztem a paprikát. 200 fokos sütőben 20 perc alatt sül meg, vagy amíg a sajt szépen meg nem pirul a tetején.

És íme a kész tünemények! Próbáljátok ki, jó étvágyat hozzá!

 

 

 


Szólj hozzá!

Címkék: minipizza

A bejegyzés trackback címe:

https://malnaesmogyoro.blog.hu/api/trackback/id/tr741788007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása