Horvátországi nyaralások

Wekerletelep a Facebookon

Málna és Mogyoró

gyerekekről - babákról, kicsikről, nagyokról; szülinapi partik, játékok, versek, rajzok, dekorációk, kézműveskedések, receptek

Friss topikok

Linkblog

A szülinap, amire nem jutottam el... avagy paradicsomos húsgombócok

2010.02.17. 22:41 Málna és Mogyoró

A reggel így kezdődött...

Vagyis gyümölcsbombát facsartam, szilárd meggyőződésem ugyanis, hogy természetes úton-módon lehet a náthát a legjobban gyógyítani. És én most már második napja csak fújom, csak fújom az orrom... 

 

 

 

 

Aztán összeütöttem egy tavaszi tálacskát Marika barátnőmnek, akinek a kerek évfordulós szülinapját készültünk ünnepelni délután. Marika báránnyal készül, és ahogy őt ismerem, rengeteg körettel.

Két jácint, néhány hófehér kő és egy pillangó. Sajnos a kép nem lett túl jó.

Egész nap tervezgettem, hogy megsütöm holnapra a paradicsomos húsgombócokat, végül csak délután került rá sor. Ez egy olasz recept, az eredetiben a fasirtokat serpenyőben, olajban kell kisütni, de mint tudjuk, ez igencsak kevéssé kedvez a jó egészségnek, úgyhogy kicsit átvariáltam. A feta sincs az eredeti receptben, de ha szeretitek ezt a görög eredetű finomságot, semmiképp sem érdemes kihagyni belőle, isteni ízt kölcsönöz az ételnek. Érdemes rögtön dupla adagot készíteni belőle, mert elfogy holnapután is, vagy le is lehet fagyasztani. Kitűnő vendégváró! Szénhidrát diétán levőknek is ajánlom, mert körtet nélkül is nagyon finom!

Tehát: Paradicsomos húsgombócok mozarellával és fetával

Hozzávalók (8 személyre):

A húsgombóchoz:

1 kg darált sertéshús

2 szelet kenyér (elhagyható) + kevés tej

2 evőkanál szárított oregánó

2 evőkanál őrölt kömény

2 evőkanál friss, apróra vágott rozmaring

1 egész tojás + 1 tojássárgája

Kb 5-10 dkg fetasajt

só, bors

A mártáshoz:

2 doboz paradicsomkonzerv (hámozott paradicsom)

2 fej hagyma

2-3 gerezd foghagyma

bazsalikom (ha van friss még jobb, de a mélyhűtött is nagyon megteszi)

3 zacskó mozarella

Végy 2 szelet kenyeret, tedd egy lábasba és kicsinyke tejjel forrancs rajta egyet. 

A héját le is vághatod, így biztosan nem akad kenyérdarabba a nyelved evés közben. Csavard ki belőle a tejet és merülőmixerrel vagy vágógéppel pépesítsd. A rozmaringot vágd apróra,

kapcsold be a sütőt 200 fokra. A  húsgombóc összes hozzávalóit tedd egy nagyobb edénybe és gyömöszköld össze.

Olajozz ki egy tepsit, majd formázd meg a gombócokat, és mindegyik gombócba tégy egy kis kocka fetát. Kemény, eredeti görög fetát vásárolj, ne holmi puha utánzatot, mert az sebtiben ki fog neked folyni a fasirtocskáidból.

 

A tepsit fedd le fóliával és az egészet tedd a sütőbe 40 percre. Időközben a sütőt feltekerheted a maximumra.

Közben nekiállhatsz a mártás elkészítéséhez: dinszteld meg az apróra vágott hagymát, dobd rá a szintén felvagdosott paradicsomokat a levével együtt, az összepréselt foghagymát, bazsalikomot, és bolondítsd meg valami erőssel – lehet az chili is, vagy egy kis Erős Pista. Sózd is meg egy kicsit.

Amikor a hús már jól megpuhult, vedd le róla a fóliát, öntsd le róla az olajat és öntsd nyakon a paradicsomszósszal. A tetejére szaggasd rá mozarellát. Tedd vissza a sütőbe 15-20 percre, ha kell, a végén adj rá egy kis felső grillt.

Köretnek a leginkább frissen főtt tészta illik hozzá.


 

Már főzés közben tudtam, hogy nekem ez a szülinap nem fog összejönni... Egyre gyakrabban trüsszögtem, és mégsem fertőzhetem meg a nyolcadik hónapban levő ünnepeltet... Hiába a bárány, a beígért jó társaság, hiába a nagy hó, ami teljesen betemette időközben az utcánkat, és hívogatóan csábított egy téliörömös sétára. Szóval maradok. A Párom elmegy a Nagyobbal. Én meg a Kisebbel itthon. Forralt bort főztem magamnak kúrálandó testet-lelket. Aztán, amikor a bárány kisült, Párom hazaballagott az első adaggal. Jókora bőrös részt is hozott nekem, az a kedvencem.  A köret viszont lemaradt (pedig volt ott humusz, marokkói tojássaláta, babakrém, ajvár is, ahogy később megtudtam). Nem baj, lilahagyamát vágtam föl, azzal habzsoltam be, és közben Bajagát hallgattam jó hangosan. A párdéj úgyis ott van, ahol én vagyok – szögeztem le.

 

 


Szólj hozzá!

Címkék: húsgombócok

A bejegyzés trackback címe:

https://malnaesmogyoro.blog.hu/api/trackback/id/tr211767709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása