Horvátországi nyaralások

Wekerletelep a Facebookon

Málna és Mogyoró

gyerekekről - babákról, kicsikről, nagyokról; szülinapi partik, játékok, versek, rajzok, dekorációk, kézműveskedések, receptek

Friss topikok

Linkblog

Szezámmagos édes ropi

2010.03.02. 14:42 Málna és Mogyoró

A ropi ötlete innen származik: http://www.notquitenigella.com/2008/12/01/pocky-christmas-forest-white-christmas-dark-christmas-chili-chocolate-honeycomb-and-green-tea-pocky/ , eredetileg karácsonyra készült, de a dekorációtól és ízesítéstől függően mindenféle alkalomra kiváló. A pár héttel ezelőtti főzőcskézésen készítettük Csillával. Annyit változtattunk a recepten, hogy tahini helyett frissen pörkölt szezámmagot őröltünk meg.

 

Hozzávalók:

20 dkg liszt,

1/4 tk. só,

30 g porcukor,

50 g szezámmag,

negyed kocka élesztő,

65 ml tej,

1 tábla jó minőségű étcsokoládé,

2 ek. olaj.

A tetejére magok, dekorációs cukor, aszalt gyümölcs, kókuszreszelék.

Először zsiradék nélkül megpörköltem a szezámmagot, majd turmixgépben összetörtem. Egy tálban a mixer dagasztókarjaival bedagasztottam a tésztát. Letakartam, és egy órára a hűtőbe tettem kelni. Jól nyújtható tészta lett belőle. Nagyjából 3 mm vastagra és 15 cm szélesre nyújtottam, és pizza vágó késsel ceruzavastagságúra vágtam őket. 

Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon sütöttem 15 percig, míg szép barna színük nem lett.

A csokoládét vízgőz felett felolvasztottam, (lehet mikróban is), kikevertem az olajjal. A ropikat belemártogattam a csokiba, majd megszórtam maggal, cukorkával.  A dekorációt nyugodtan bízhatjuk a nagyobb gyerekeinkre is, egész biztosan fantáziadús lesz! Születésnapra, gyerekzsúrra kiváló csemege, de a felnőttek is szívesen fogják fogyasztani!

 

 


Szólj hozzá!

Címkék: ropi szezámmagos

A bejegyzés trackback címe:

https://malnaesmogyoro.blog.hu/api/trackback/id/tr421802853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása