Horvátországi nyaralások

Wekerletelep a Facebookon

Málna és Mogyoró

gyerekekről - babákról, kicsikről, nagyokról; szülinapi partik, játékok, versek, rajzok, dekorációk, kézműveskedések, receptek

Friss topikok

Linkblog

Rozmaringos grissini és caprese

2010.02.27. 00:08 Málna és Mogyoró


A grissini önmagában is finom rágcsálnivaló, de jó ötlet belemártogatni bazsalikomos paradicsomszószba, vagy fokhagymával és tejföllel kikevert juhtúróba. Vagy összedobhatjuk hozzá az alábbi caprese féleséget is, és már kész is egy könnyű, isteni vacsora.

 

 

 

Hozzávalók:

fél kg rétesliszt

fél élesztő

1 púpozott kávéskanál só

2,5 dl langyos víz

1 kiskanál olívaolaj

apróra vágott rozmaring

Elkészítettem a tésztát, majd miután a duplájára kelt, 15-20 centi hosszú, 1 centi körüli vastagságú rudakat gyúrtam belőlük. Sütőpapírra helyeztem őket, távolabbra egymástól, mert még alaposan megkeltek. 230-240 fokra előmelegített sütőben készültek el nagyjából 10 perc alatt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Caprese

Hozzávalók:

2 zacskó mozzarella,

6 nagyobb paradicsom, 

4 szárított paradicsom, 

1 gerezd fokhagyma,

2-3 ek. olívaolaj,

1-2 ek balzsamecet,

friss bazsalikomlevél,

só, őrölt bors

A paradicsomokat és a mozzarellát egyforma, falatnyi darabkákra daraboltam.  Salátás tálban összekevertem. Az olívaolajat elkevertem a balzsamecettel, ízlés szerint sóztam, borsoztam, majd belekeverem az apróra vágott fokhagymát. Ráöntöttem a paradicsomos, mozzarellás keverékre, és bőven megszórtam tépkedett bazsalikommal. Nagy sikere volt!

 


Szólj hozzá!

Címkék: és caprese grissini

A bejegyzés trackback címe:

https://malnaesmogyoro.blog.hu/api/trackback/id/tr581793779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása